AEG D-BOY SCAR SC-01

17.02.2010 19:00

Tak tu máme další recenzi jednoho povedeného ASG tentokráte opět z pera Marka!.

Jelikož nás v prosinci, Čínská vláda nemile překvapila tím, že nám zavřela všechny fabriky na airsoftové zbraně, rozhodl jsem se neotálet s nákupem a objednal jsem si tuto zbraň okamžitě.Cena 3700kč + poštovné

Má volba byla jasná. Chtěl jsem něco na CQB, tedy něco krátkého, nejlépe se sklopnou pažbou. No a jelikož tou dobou se mi do rukou dostala PC hra COD modern warfare 2, kde si každý může, tyto zbraně krásně užít, tak jsem zapátral po nějaké té airsoftové krásce.

Takže co nám to přišlo???

 

Po otevření krabice mi údivem jen padla brada, něco tak našperkovaného jsem ještě neviděl.

Zbraň jsem objednal, ve variantě dezert, což jak můžete posoudit je opravdu exotika.

Krabice obsahovala zbraň, zásobník, taktickou  ručku, nástavec na prodloužení hlavně a samo baterku+ nabíječku+ výtěrák.

Zbraň je z větší části z kovu, jen pažba a spodní část s botkou a adapterem na zásobník, jsou z plastu, při prvním osahání je vše perfektně pevné a nikde se nic nekývalo.

Tato zbraň je také osazena předními i zadními sklopnými mířidly, takže při použití kolimátoru není nutné nic demontovat,

dále obsahovala adaptér na prodloužení hlavně o 10cm a tím pádem je tu i možnost instalace delší hlavně, stávající má pouhých 28cm.

Zásobník je na 300BB, a standardně lze nahradit jakýmkoliv zásobníkem do zbraně (COLT, M4, atd)

Po vybalení a prvním testu u Preta  byla naměřena hodnota s 0,20 BB 111Ms, výrobce udával 120 Ms????

No, ale jinak zbraň šlapala bezvadně, a i díky jejímu vzhledu jsem neměl důvod do ni vrtat a po něčem pátrat.

Jenže časem po pár debatách s Pretem jsem se pustil do její rozborky, spíše ze zvědavosti.

Rozebrat tuto zbraň není nic složitého, v podstatě povolit 2X imbus a vysunout botku pažby, pak další 3 imbusy odstraní držák pažby, dal vytlačit 1 pin a hopla celá zbraň se krásně vysune a rozloží pohybem vzad.

Také přední část i s hlavní jde vyjmout tím samým způsobem 2X imbus šroub a celý předek i s hlavní je venku.

Jelikož má zbraň mechabox verze 2, musí se při jeho demontáži odstranit botka s motorem, a poté vyháknout, na obou stranách přepínač střelby(trochu porod),ale poté je mechabox venku.

 

Mno, při jeho vysunutí jsem ale téměř okamžitě poznal, že něco není v pořádku, ona totiž na mne zvenku koukala standardní silonová ložiska, klasický válec s dírou, a kabeláž neměla ani pojistku? Co to má znamenat?? Zbraň jsem objednal s tím, že je už upgradovaná, hlava válce, hlava pístu, píst, pružina, zesilená kola???

Mechabox jsem tedy rozmontoval, a hele, ani uvnitř to není lepší, standardní čínská hlava válce, pístu i píst, snad jen kola se zdála být lepší než standartně montovaná, trn pružiny obsahoval čínské ložisko tj.2podložky, a mechabox neobsahoval ani sebemenší stopu po nějakém mazivu?? Dále jsem měl na několika místech poškozenou izolaci.

Nj, trochu zklamání, ale co se dá dělat. Takže co s tím? Předpokládám, že tím, že jsem zbraň rozebral, jsem ztratil kompletní záruku, která se ovšem vztahuje, jen na střelby schopnost zbraně.

Proto jsem se pustil,do více méně nutné, výměny těch dílu, které jsou pro perfektní a dlouhodobé fungování zbraně,s počítanou pružinou M120 nutné.

Vyměnil jsem komplet vzduchotechniku, naštěstí jsem ji doma měl ze svého AU-1G, okamžitě jsem objednal kuličková ložiska 7mm, trn pružiny s ložiskem, podložky ozub kol, a pružinu M125 ST , dále bude nainstalován mosfet s pojistkou a kompletně vyměněna kabeláž.

To už je celkem dost práce na to že jsem do ni nechtěl vrtat co J

No ale ono mne to v podstatě baví, a ten kdo si už nějaký ten ubgrade kdy dělal sám, ví jaký je to pocit, když se to povede, a ten váš mazel vám pak dělá jen samou radost.

Závěrem bych to zhrnul takto:

je to velmi povedená zbraň se spoustou možností nainstalovat na ni příslušenství co si zamanete,její vzhled ji řadí tak trochu mezi exoty.

Ale kdo ji jednou již držel v ruce ten nezapomene ten pocit z doslova kusu kovu, její zpracování je na velmi vysoké úrovni, a co se týče vnitřních částí, dnes si už jen těžko dovedeme představit, hru, se zbraní v základu(M 100 atd), prostě Airsoft jde směrem zlepšování výkonu a ten se bez upgradu neobejde.

I proto mohu zbraň jen doporučit, a tuto recenzi berte jako prvotní seznámení a náhled na tuto zbrň která si jistě zaslouží pozornost.

Různé možnosti vybavení SCARA - tak jak to prezentuje CA 

Dále ještě info ke skutečné zbrani:   

Konstrukce zbraně

Zbraně systému SCAR nejsou modifikací žádné předešlé zbraně, ale jsou navrženy nově od samého počátku jejich vývoje. I přes to konstruktéři použili několik osvědčených prvků jako např. princip odvodu plynů z vývrtu hlavně na krátký píst v trubici nad hlavní (podobný jako u karabiny M1) s uzamykáním závěru rotačním závorníkem. Po celé délce horní části pouzdra závěru je ozubená lišta Picatinny (MIL-STD 1913). V zadní části je namontováno stavitelné hledí. Na tuto lištu je samozřejmě možno namontovat všechna příslušenství SOPMOD. Předpažbý je taktéž vybaveno spodní lištou a dvěma kratšími lištami na bocích. Systém SCAR operátorovi v terénu umožní výměnu hlavní (délka, ráže) bez potřeby předání zbraně zbrojíři. Operátor si podle specifikace dané mise sám připraví zbraň (standardní hlaveň, zkrácená-CQB a prodloužená-odstřelovač). Vzhledem k volně uložené hlavni, není nutno demontovat a znovu seřizovat mířidla. Pažba je u této zbraně nejen teleskopická, ale i sklopná s možností nastavení výšky lícnice. SCAR je plně funkční i se sklopenou pažbou. Sklopná pažba umožní lepší nasedání a vysedání z vojenských vozidel a také se v případě potřeby lépe ukryje pod oděv. Při střelbě v leže je možno použít dvojnožku, která je v klidovém stavu složena v „hand gripu“ a vypustí se stiskem tlačítka. Pojistka spolu s přepínačem režimu palby je umístěna nad pistolovou rukojetí a je oboustranná. Páčka se otáčí pouze v rozmezí 90° a ne jako u řady M16 o 180°. Má tři polohy a to: zajištěno, jednotlivé rány a dávka. Záměrně byla u této zbraně snížena kadence (550-600 ran za minutu), aby se dosáhlo větší pravděpodobnosti zásahu cíle v režimu automatické střelby.

 

 

Pět much dvěma ranami

Systém se skládá ze dvou základních konfigurací zbraní - SCAR-L (Mk16) v ráži 5,56x45 NATO a SCAR-H (Mk17) v ráži 7,62x51 NATO. SCAR-L nahradí po zavedení do výzbroje karabinu M4A1, dále útočnou pušku pro boj v budovách (CQB Rifle) a nakonec pušku pro speciální účely Mk12 (SPR). Verze SCAR-H nahradí pušku M14 a odstřelovací pušku Mk11 (SR-25). Systém by měl také umožňovat konverzi ráže z 7,62x51 na ráži 7,62x39. Jako náhrada za stávající granátomet M203 byl vyvinut nový 40mm granátomet EGLM, který je možno otevírat z boku, a tím i nabíjet delší municí. Granátomet se připevňuje pomocí spodní lišty Picatinny.

Technicko-taktická data:

 

 

 

Ráže

5,56x45 NATO

7,62x51 NATO
7,62x39 M43

Režim střelby

Jednotlivě, dávka

Jednotlivě, dávka

Kapacita zásobníku

30 nábojů (typ M16)

20 nábojů (7,62x51)
30 nábojů (7,62x39)

Hmotnost bez zásobníku

3,28 kg

3,51 kg

Maximální celková délka

838 mm

1021 mm

Minimální celková délka

788 mm

984 mm

Maximální celková délka
(sklopená pažba)

612 mm

798 mm

Délka hlavně

350 mm

500 mm

 

 A ještě Fn SCAR v plné zbroji 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.