GBB AGM M4 RAS

12.07.2009 21:53

Tentokrát tu máme "lahůdku" první cenově dostupnou dlouhou plynovku s Blowbackem - jedná se o AGM M4 RAS - AGM je poměrně výrazný asijský výrobce který se u nás proslavil zejména serií WWII replik německých zbraní jako byla ne příliš povedená (výkonově) MP40 a aktuálně naprosto úžasná Stg.44 jejíž recenzi chystám. Jen naznačím že se prozatím jedná o seriově nejvykonnější AS zbraně, kterou jsem měl v ruce :-)

AGM M4 je kopii WE M4, se kterou má i kompatibilní zásobníky. 

Zbraň funguje na Green Gas a na trhu se již objevili i zásobníky na CO2 které v serii zvedejí výkon zbraně - bez jakékoliv úpravy - až na hodnoty přes 160 m/s

Zbraň jsem objednal z již prověřeného obchodu ebaybanned.com za cenu 178 USD - na účtu Pay Pal to pak znamenalo - 3541 Kč !!

Zbraň jsem objednal 8.6 a došla mi přes TNT bez jakékoliv daně a DPH 18.6 tedy za 10 dní !

Obdobné zbraně stojí okolo 400 USD (WE, KWC) proto mi tahle cena příjde opravdu hodně dobrá - na úrovni elektrik.

Takže co jsem dostal v krabici ??

 

 Krabice obsahuje zbraň, zásobbník, popruh (nepoužitelný), rychlonabíječku kuliček,taktickou rukojeť a pytlík kuliček. Také je přiložen manuál - nicméně je to komplet rozsypaný čaj - ani slovo anglicky a i přes piktogramy je vcelku nepoužitelný.

První dojem ?? - rozpačitý - na jednu stranu - celokov - pokužité materiály prvotřídní - nádhernej gun. Na druhý pohled ale první zklamání - celé předpažbí bylo volné - hlaveň se kývala ze strany na stranu s výchylkou několika milimetrů - cože?? u takové zbraně takový šlendrián ??

 

No ještě že se nebojím do zbraně šáhnout - takže rozdělat předpažbí - což byl tentokrát opravdu opruz, protože abych se dostal k matce, která utahuje hlaveň v těle, jsem musel rozdělat mušku a při posunu mušky vpřed jsem si samozřejmě poškrábal hlaveň :-(

No rozděláno, utaženo, smontováno dohromady - a už je to tak jak má být :-) - vše perfektní - tuhé.

 

 

Konečně jsem tedy spokojen - hurá na rozborku - a tady je to opravdu bezchybné - rozdělat zbraň lze během sekund - vnitřní uspořádání snad jednodušší ani být nemůže.

Ještě kde máme Hop - up ?? - aha - docela rozumně pod spodním dílem předpažbí - no to je ta pozitivní věc - na druhou stranu mám z internetu informace, že vydrží maximálně 1 -5000 ran což je opravdu málo a bude třeba objednat celej Hop novej :-(

 

Tak teď zásobník - sakra - je težký jako by v něm byly opravdu nábojnice!! Dle údajů z internetu má 780g! pokud si uvědomíte, že M4 bez zásobníku má cca 2,5 Kg je to fakt maso - a to jsem si doobjednal další 4 zásobníky - tj. jen zásobníky mají skoro 3 kila !

A tady jsem narazil na docela zásadní problém - měl jsem sice informace, že zásobníky nejsou moc kvalitní a netěsní - ale to co mne čekalo jsem fakt nepředpokládal.

Po cca prvních 20 ranách zásobník doslova vystřelil všechen plyn do zbraně a již nešel ani napustit ! Co s tím, říkal jsem si, že je to jen špatné těsnění. Sice jsem nikdy plynovku nerozdělával, ale - v poště jsou další 3 zásobníky - co mohu ztratit ??

Takže rozmontovat zásobník je otázkou chvilky - dle návodu "zkušenějších", jsem se pokusil včechna těsnění namočit na půl hodiny do silikonového oleje - údajně by to mělo pomoci - no uděláno smontováno, jeden výstřel a opět konec. Tak a jsem v pr.. . No nevzdávám se - znovu rozdělat a tentokrát jdu po každé jednotivé součástce a už jsem na to kápl. Hřídelka, která se pohybuje v zásobníku a otevírá přívod plynu je ohnutá -a drhne v pouzdru - zasekává se - jak to možné ?? je to fest kus hliníku - zkouším to ohnout zpátky - no ani náhodou - tohle přeci nemohl způsobit plyn. Hřídelku jsem upnul do vrtačky a zjišťuji vyosení - znovu ještě větší silou se to snažím srovnat.Trochu se to povedlo. Zbytek vyřešilo vyleštění styčných ploch jemným šmirglem pomocí vrtačky.

Znovu sestavit a voilá !! už to funguje ! - no už jsem myslel že to vyhodím z okna.

Tak šup na test úsťovky

 

 

Jak vidíte - úsťovka je stabilní - okolo 136 m/s což mi tedy přijde fakt OK a rozhodně není potřeba více - standardní výkon jako u AEG s SP120 pružinou.

A ten pocit ze střelby ?? wwwwaaaaaaooooooooooooooooo !!!!!!!!!!! Tak to je pecka. Žádná elekrika Vám nemůže dát ten pocit, že fakt střílíte ze zbraně jako tahle plynovka. Kadence na full auto - brutální

Takže jaký je závěr ??

Jednoznačně se aktuálně jedná o jedinou cenově dostupnou zbraň, která Vám zprostředkuje pocit skutečné střelby - nic podobného Vám prostě AEG nemůže poskytnout.

Na druhou stranu - kvalita je opravdu bídná - jediné řešení je buďto počkat, až se kvalita zlepší - což se zcela jistě do pár měsíců stane, nebo si nakoupit zásobníky např. od WE - ale ty Vás vyjdou tak na cca 100 USD :-) a nebo se obrnit trpělivostí a s šikovností danou českému kutilovi se pustít do vlastních "úprav".

 Ale nakonec jak říkal klasik "no nekupte to když je to tak výhodný" :-)

UPDATE 

 

Včera jsem  jsem s tím byl na první akci a mé zkušenosti jsou :

Hop si dělá co chce - s 0.25 to jednou letí nahoru jednou dolu - snad jedinej bod kterej je jasnej je když Hop vypnu - pak to vždycky letí dolu. Subjektivně mi to přišlo nejvyrovnanější až když jsem použil Marui 0,2 g.   

Po cca 150 ranách odešlo těsnění - tentokrát to bylo skutečně těsnění  - doma jsem ho vyměnil za jiné, které jsem vybral z obyčejného jednorázového zapalovače (jsem našel návod na netu - mělo by platit pro plynovky všeobecně) a je to OK. Po 24 hodinách jsem zkoušel jestli to udrželo tlak - a je to bezva.

Škoda, že výrobce takové obyčejné těsnění - halířovou položku- nepoužívá alespoň tak kvalitní jako je v zapalovači za pár korun.

Jestli se mi to podělá znovu dám sem podrobnej návod na rozborku zásobníku a doporučení na výměnu / úpravu dílů. Teď se mi do toho už nechce hrabat.

 

Upgrade 

Co je hodně zajímavé je možnost upgrade díly RE_tech - tato úprava pak umožňuje měnit plynule úsťovou rychlost od 90 m/s do 160m/s během několika sekund !!

https://en.ratech.com.tw/product/rag/rag-agm/rag_agm_area.php 

Jak to funguje mrkněte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.