AEG JG AU - 1G

12.07.2009 21:58

Tak je tu další recenze a trocha poznatku které jsem nashromáždil při upgrade této zbraně.

Tak především musím na tomto místě poděkovat moji přítelkyni, která za vydatné pomoci Pretoriána, zakoupila tuto zbraň jako vánoční dárek pro mě (ještě nevěděla co dělá) :-)

 

Od začátku mně u této zbraně fascinovala možnost dostat do tak krátké zbraně tak dlouhou hlaveň, diky tomu že mechabox je umístěn v zadní časti pažby, je tak tato zbraň příjemně kompaktní.

No takže zbraň je doma, nutno dodat že se v krabici nacházela ještě nová ložiska,pružina 120,a protitlaka hlava pístu prozřetelně zakoupená Pretem i se zbraní. Takže máme zbraň máme představu co od ni chceme tak jdeme na to.

Pří namontování zmíněných upgrade dílu a změření zbraně u preta na měřáku jsem byl velmi spokojeni ukázala se nám hodnota 126 m/s s 0,20 BB, což na zbraň s tak malými úpravami je hodně slušná hodnota. Nutno dodat že zpracování zbraně co se tyče vzhledu a materiále je na velmi dobré úrovni plně srovnatelné s AEG  ostatních firem které jsem mohl srovnat osobně, prostě žádné zklamání made in šmejd se nekonalo.

Jenže měl jsem o zbrani jejím vzhledu a způsobu použití trochu jinou představu a hlavně zamiloval jsem se do zbraně v provedení AU-1G police sniper s dlouhou hlavní -  tak jsem se pustil do rozsáhlé přestavby, která trvala asi 3 měsíce.

Pří úplně prvním rozboru zbraně jsem zjistil pár nedostatků, které prostě má snad každá čína, hlavně nepřesnost některých dílů byla dost zarážející (válec měl ovalitu1,1mm) nutno dodat, že za to mohla díra pro zkrácení vzdušníku, která nebyla odfrézována, ale byla strojově ražena.

Takže zbraň je rozebrána a její části putovaly do nástrojárny. Byla vyrobena nová hlaveň která byla prodloužena o 10 cm, takže aktuálně je délka na 61 cm, dále jsem nechal udělat nový válec a trn pružiny. Diskuse na téma proč dělat novy válec, a ne rovnu koupit NBU sadu připravujeme. V období kdy se čekalo na výrobu dílu, se pracovalo na elektroinstalaci, která byla vyměněna za silnější a hlavně přidán mosfet. Dále byla objednána přesná hlaveň Element 6,04 v délce 591mm původně do PSG-1, nová hlava válce s dvojitým těsněním a nová tryska.

Po dlouhém čekání, kdy skrze pozdní dodaní materiálu na hlaveň byly díly hotové až za měsíc,  je to konečně vše doma - takže šup jdeme na to. 

Tak jsem skládal, ale ouvej, ono to nějak nefunguje  - naměřená hodnota byla od 74 m/s do 92 m/s - takže zklamání.

Po nějaké době a diskusi s Pretem, jsem si od něj zapůjčil pružinu 130% a novou trysku, zbraň jsem rozebral a instaloval nové díly, po změřeni jsem ale byl zaskočen co že se to děje?? Zbraň dělala 98 m/s až 116 m/s se 130% pružinou???

Mno - prostě jsem se nechal napálit - střelivo 0,20Bb dodávané jako referenční ke zbrani mělo daleko k nějaké té přesnosti, kuličky se prostě v nové hlavni sekaly - a proto jsem udělal zkušební test s 0,25Bb od guarderu a ouvej hodnota 126 m/s (140 m/s s 0,2g BB)  byla příjemná změna. Tak ještě namontovat puškohled a už se těším jak si zakropíme. 

Prozatím zbraň nemá ris a nožičky, ale jak říkám prozatím :-)

Závěrem poděkování Pretovy, bez jeho zkušeností a podpory bych asi nad některými věcmi seděl ještě teď, takže moc Dík :-)

Ještě data o skutečné zbrani :

Kaliber: 5.56mm NATO (.223rem)
Celková délka: 805 mm (se standardní  508 mm hlavníl)
Délka hlavně : 508 mm (350 mm SMG, 407 mm Carbine nebo  621 mm LMG heavy barrel)
Váha: 3.8 kg nenabitá (se standradní 508 mm hlavní)
Zásobník: 30 nebo 42 ran
Kadence: 650 ran za minutu
Efektivní dostřel: 450-500 metrů se standardní hlavníl

Zpět

Vyhledávání

© 2008 Všechna práva vyhrazena.